Суспільне ТБ

Струмінь UA :: Українське ТБ Онлайн. Суспільне мовлення і радіомовлення створене на базі об’єднаної НТКУ





Не існує загальноприйнятого визначення суспільного мовлення. Найкращим підходом до цього є принципи роботи громадської організації "Рада світового ради та телебачення", яка повинна відповідати за стан громадського мовлення:
універсальна орієнтація програм, тобто всіх громадян однаково, незалежно від їхнього доходу або належності до певної групи (верств) суспільства, різноманітність та маса вмісту, жанрів, груп глядачів і слухачів, відмінність - програми громадських мовників відрізняються від програм інших мовників з кращою якістю, культурно збагачуючим контентом та високим рівнем інновацій тощо, незалежність мовників від політичного та ринкового тиску. 

Отже, суспільне мовлення як високоякісний медіа продукт повинен бути спрямований на задоволення потреб усіх громадян суспільства незалежно від їх купівельної спроможності. У той же час особлива увага повинна приділятися потребам меншин. Виконання вищезазначених функцій вимагає спеціального фінансування. У своїй доповіді про громадське мовлення в різних країнах світу  міжнародна консалтингова компанія Mckinzhi робить висновок, що фінансування громадського телерадіомовлення має відповідати таким критеріям, як незалежність від надмірного державного та комерційного впливу, можливість прогнозування середньострокового доходу збільшення чистого доходу, тобто зростання витрат через інфляцію компенсується збільшенням доходів, належне фінансування, щоб конкурувати з комерційними мовниками, порядок збору коштів, визнаних громадськістю.

Тип фінансування, який найбільше відповідає зазначеним критеріям, - це абонентська плата. Останній термін є дещо неточним перекладом з англійської "ліцензійного збору", оскільки в деяких країнах, таких як Німеччина, Великобританія тощо, громадяни підлягають оплаті, якщо вони володіють обладнанням, здатним відображати програми громадського телебачення (телебачення, радіо, ПК). ), навіть якщо вони не споживають ці програми.